Att frysa eller svettas, det är frågan.

Enligt Sofie är det varmt ute, det är det alltid enligt Sofie. Själv sitter man här sjuk som aldrig förr, hostar för kung och fosterland och näsan rinner som en kran. Uew. Förlåt. Men seriöst! Glamfaktor: 0/10! Kvällens planer? Ja. Kvällens planer var att gå på en "donken-date" men nu när dessa bakterier festar loss i min hals är jag tveksam. Jag önskar att jag orkade gå ut och känna hur varmt det är men jag orkar helt enkelt inte för att 1) jag är sjuk och 2) jag sitter bra här. Förresten så är solen liiiite uttjatad. FÖRLÅT ALLA SOL-ÄLSKARE, dont kill me now, men jag längtar efter höstmys. Jag längtar efter dubblastrumpor och overknees. Varma tjocka halsdukar. 5 olika tröjor under våra tunna skinnjackor så vi håller värmen och därmed kan skriva sms så som vill ha dem och inte behöver avrunda bara för våra fingrar har stelnat. Boats, stövlar, fodrade med mjukaste foder någonsin. Aaaah, ge mig hösten nu. Jag kan aldrig riktigt bestämma mig om jag gillar att frysa eller vara för varm. Att vara för varm är äckligt, man blir så klibbig och håret bli alldeles lockigt av fuktigheten i luften. Att frysa däremot är också jobbigt, man skakar, hackar tänder, får en röd näsa men håret håller sig i form. Om det inte blåser vill säga. Eller regnar. Jag vill ha en grå höst utan regn och vind. Bara en grå mörk och mysig höst. Fast jag hatar det där med röd näsa. Det är nog det värsta med vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0