30 augusti

Äntligen funkar bloggen igen!

Igår kväll va lite kaos, va här och där men kvällen va inte särskild lyckad. Spenderades iallafall med Sofie, och på bussen hem vid två eller tre är inte säker så bara körde vi förbi Deep ni vet, natt klubben? Ja sen va där en silvrig volvo parkerad så på vägen hade vi dessutom sett över många polisbilar köra runt sen där vid deep stannade alla polis bilar och alla poliser drog fram vapen och sånt, jag LOVAR er det va EXAKT som i "Cops", killen i bilen (som by the way va TO DIE FOR) fick först ställa sig på knä med händerna bakom huvudet sen lägga sig och sånt medans ALLA poliser höll sina pistoler riktade mot honom. Haha, vi blev helt speedade lovar.

Idag vaknade jag med Sofie och efter att hon stuckit kände jag DAGS ATT  STÄDA. Så jag städade hela mitt rum, varenda lilla vrå och sen dammsuga jag och efter det så mamma bara:
"Säg nu vad det är du vill ha?"
Haha, jag försvarade mig med att jag faktiskt bara ville städa
"Såhär mycket har du inte städat på 16 år lilla gumman, säg nu vad du vill"
Men icke. Jag vill inget, jag vill bara visa att jag är GROWN UP jag kan faktiskt ta ansvar och städa själv. I 16 år har min mamma städat och dammsugit mitt rum och nu är det dags. Jag vill faktiskt visa, nu kan jag. Av med blööööööjorna. Fast jag förstår varför mamma misstänkte något, igår TÖMDE jag och Sofie hela diskmaskinen och sen FYLLDE vi den och diskade och städade. Ja, Sofie är världens städare jag lovar ,allt MÅSTE vara kliniskt rent. Men sån är inte jag, iallafall inte förens nu. Har umgåtts för mycket med Sofie haha.

Shit juste, igår hände VÄRDLENS sjukaste sak, jag och Sofie snackade om att vi skulle göra en musik video til en låt, eller ja, vi snackade lite sånt trams som vi brukar. Sen bara mitt i allt sa Sofie: ska vi äta vårt Plopp nu? och jag sa: när ska du äta din Plopp? Och vi sa det SAMTIDIGT! (Jag väntar alltid på henne att äta ploppen så vi gör det samtidigt och därför ffrågade jag det för jag ville äta den nu). Haha, vi har börjat läsa varandras tankar. Sen säger vi samma saker samtidigt, vilket börjar bli läskigt. Förut när Sofie va blond försökte vi köra med den: Vi är nästkusiner på långt håll och INGEN trodde oss. Men nu när vi säger det så blir det liksom: Ja det ser man verkligen, ni hade kunnat vara systrar. Det är sinnesjukt haha!

Idag är det time for kräftskiva. Vi har gjort om planerna lite, efter igår kvällen så är vissa två personer INTE BJUDNA. Jag säger bara FYFAN. Jag blev så fruktansvärt äcklad igår att jag tänkte: hit kommer jag aldrig åka igen. Och det kommer jag inte. Det finns 5 personer där som är värda att hålla kontakt med. Alla andra är hejdå.

Jag tycker också det är synd hur folk förändras. En liten sak och bam. Dom är nya, falska och sviniga. Jävligt synd tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0